tisdag, maj 09, 2017

Fortfarande snö

Oj, vet ni, idag har här fortfarande snöat. Själv har jag varit ute, men allra mest inne. Har suttit och jobbat framför datorn. Får fjärilar i magen. Vissa saker verkar svåra och jag tar dem alltför mycket på allvar.

Nu måste jag ännu försöka pussla in några kurser och kolla med timlärare och...
... men nä, det är en dag imorgon också. 

Vet ni förresten vad jag skall göra ikväll? Kan ni gissa?
Nå, jag ska förstås se på Eurovision, semifinal 1. Far i huset är förstås inte alls nöjd:
- Ska det där hålla på nu hela veckan?
Kära nån, inte har jag väl gnällt när han glor på ishockeyn, som är en rätt obehaglig våldssport? För att nu inte tala om det totalt onödiga Formel 1. Vad gör dom annat än förorenar? Jag bara undrar. Och de där bilarnas wrooooomande är verkligt irriterande när man sitter och stickar eller virkar. Det går inte alls att jämföra med att nån sjunger lite falskt i Eurovision. Men se på det örat vill far i huset inte alls höra.

 Håll ut, har jag sagt till den fina skira vårlöken: Det blir snart varmt!

  #blogg100_2017_70


Inga kommentarer: