måndag, maj 15, 2017

Små tumlösa vantar

I måndags för en vecka sedan var jag ju iväg på hela två stickcaféer. Och det "lönade" sig för jag fick mitt pyttelilla vantprojekt färdigt!

Garn: Niitty från Novita
Åtgång: 24 g
Stickor: Nr 2½

Som sagt, trevligt med små projekt, som fort blir färdiga, men inte går det ju åt massor av garn inte. Till all tur har jag gett bort ett nystan på 150 g annars skulle det aldrig minska i mitt lager! :)

Ikväll lurade far i huset med mej till stan. Han skulle bjuda på pitapotatis hos Grillimpi. Jag var minst sagt motspänstig, för det var så skönt att sitta och sticka. Efter lite övertalning lämnade jag dock stickningen, steg upp från fåtöljen, klädde om mej och följde med.
 
Min mage kurrade och jag var rejält hungrig. Jag såg verkligen fram emot de där pitapotatisarna för det var flera år sedan jag senast ätit av dem. 
Far i huset uträttade sitt ärende och körde sedan iväg till grillen.
- Det ser dött ut här.
- Kan det vara stängt månne?
- Nä, det är nog bara så några kunder, trodde far i huset.

Men när vi kom närmare och skulle parkera såg vi på skyltfönstret:
Måndagar stängt.

Vilken besvikelse. Vi övervägde alternativen och tro mej, de är inte många i stan en en måndagskväll kl 20.30! Vi kunde förstås ha åkt längre bort, men jag längtade hem till stickningen och far i huset var trött efter att ha travat i skogen.
Så vi körde hem via mataffären och fick mera mat för pengarna. Vi köpte till och med glass till efterrätt, men vi orkade inte med den efter maten. Det får bli efterrätt nån annan gång.

#blogg100_2017_76

Inga kommentarer: