söndag, augusti 13, 2017

Kulturell igen

Vet ni vad? Jo, jag håller på att bli en riktig kulturtant! Nu behöver jag endast damma av min hatt och så är förvandlingen komplett!

Idag har jag hunnit med att vara barnvakt åt lilla M, medan hennes mamma rusade med blixtens hastighet i skogen och fick ihop de gula läckerheterna till en liten kantarellsås.
Sedan åkte vi alla iväg till min hulda moder och medan lilla M:s mamma skötte lite hushållssysslor och plockade röda vinbär, så sov den lilla gullungen på min arm. Där skulle hon gärna ha fått sova resten av eftermiddagen, men jag skulle ju  iväg och vara kulturell, så...

Jag hann slänga i mej en smörgås, byta kläder, grabba tag i kameraväskan och Astrid innan jag styrde kylaren österut.
I grannkommunen såg jag musikalen Spelman på taket.

Det var en fin föreställning med levande musik, goda sångare och fina teaterprestationer. Jag blev riktigt nostalgisk och kom ihåg Spelman på taket på Lurens år 1976. Ack ja, det var då det.
Mina favoritsånger från musikalen är: If I were a rich man (vem skulle nu inte vilja vara rik?) och Sunset sunrise.

Och nu marsch i säng med mej. Imorgon är det måndag och arbetsdag igen. Ska försöka få ordning på datasalen. Få se hur det hela ska sluta.

Önskar er alla en riktigt bra start på veckan!



Inga kommentarer: