torsdag, oktober 05, 2017

Kurvigt värre

Torsdagen har flugit iväg på lätta vingar med jobb, lunch och trevligt umgänge. Så nu är jag rätt trött faktiskt och stickandet har igen fått ge vika för annat.

Idag blev jag alltså bjuden på lunch på Degerby Gille. Och det var riktigt, riktigt gott! Och glädjande nog, fullt av lunchgäster, bland annat stans datavdelning var där.
Tack till , som bjöd sina medarbetare på mat. Nu orkar vi jobba igen. För min del blir det dock lärarjobb i lördag och inte tidningsjobb.

Efter den stärkande lunchen styrde jag Adam plåtlådans kylare söderut. Och det var kurvigt värre, ska jag säga innan jag nådde Byagården.

De var med i Öppna Byar tidigare i år och glada banderoller har blivit kvar.

Kvar är också sommarmöblemanget på terrassen. Och så fina blommar de har överallt.

Och inte har man glömt bort Finland 100 år heller. Vacker fönsterdekoration.

För övrigt så har jag ätit äppelkaka hela tre gånger idag. Mums! Det var som om någon skulle ha hört min bön och min längtan efter just äppelkaka. Visst är det tur att jag får lära ut data till bak-kunniga människor?

Inga kommentarer: