onsdag, februari 14, 2018

Extra snäll

Här sitter jag nu i datasalen på jobbet i stan. På grund av influensa har jag fått en håltimme och har nu just inte riktigt något vettigt att göra. Jag har hunnit boka in grejer i min kalender, besvarat e-post, sett på ett sjalmönster och gått igenom veckans diverse säkerhetsvarningar. Någon som vet vad louhintahaittaohjelma heter på svenska?

Kursförberedelserna för resten av veckan gjorde jag redan i morse, så det enda vettiga är ju nu att skriva ett blogginlägg, inte sant?

Idag har jag varit lite extra snäll, för det skall man ju vara på vändagen. Jadå, jag vet att det är en fennicism, men det låter mycket bättre att säga Vändag än Alla hjärtans dag, så det så.

Så här snäll var jag med morfar i huset i morse! Hans favoritgodis och en liten fästislapp. Mera behövs nog inte. Jag hade egentligen tänkt överraska honom med varma scones, men han bakade ju så goda semlor igår att jag skippade mitt eget bakande.

Nu önskar jag er alla en RIKTIGT GLAD VÄNDAG!

Inga kommentarer: