torsdag, februari 08, 2018

Festligt möte

Här hemma har det varit ljuvligt på förmiddagen, för då hade vi två glada töser på besök. Mitt på dagen kom en tredje med. Lilla M har alltså varit här. Och nu har ni väl hört till lust och leda att hon är såååå ljuvlig? Så jag ska avhålla mej från det, men hon är faktiskt så ....
Modern lämnade sin dotter i vår ömma vård medan hon tog sig till stan tillsammans med sin lillebrors sambo. De var iväg och shoppade loss om nu kan kalla brödinköp,mjölk och mannagryn för att shoppa loss.

På eftermiddagen var jag iväg på ett festligt redaktionsmöte.

Vi firade tidningens nya layout med lite bubbelvatten. Synd bara att jag körde bil. 
Och apropå bilkörning: När man kommer in till stan, så kör man över en bro och rakt mot kyrkan. Från 60 km/h ska man sakta ner till 50 och senare till 40. Idag när jag helt laglydigt körde enligt hastighetsbegränsningarna fick jag förstås en otålig chaufför tätt bakom mej. Före busshållplatsen, innan man kurvar förbi kyrkan, finns en ljustavla, som visar hastigheten. Jag körde 39 km/h och fick en glad gubbe. På busshållplatsen stod en man och såg så där lagom avslappnad ut. Jag funderade lite, men tänkte inte mera på saken förrän jag några sekunder senare hade rundat kyrkan och såg farbror sheriffen. Och erkännas bör, inget är som skadeglädjen! Jag riktigt myste när bilen bakom mej blev invinkad. Dock, man vet ju aldrig när man själv råkar ut för att få böter, så kanske bäst att inte brösta sig alltför mycket.

Ikväll har jag suttit framför datorn och nästan svurit. Det som jag trodde att skulle ta typ 15 minuter att göra och bestå av två sidor text, tog mycket längre tid och renderade dubbelt upp med textsidor. Och nu återstår ännu för mej att gå igenom lite material inför lördagen, skicka lite arbetse-post och sätta in en ny datakurs i vårt databassystem. Håhåjaa...

Trots att dagens timmar rinner förbi så fort här har jag hunnit sätta upp en ny liten sockstickning! Och nu, nu är det enbart två nätter kvar till sticklägret. Imorgon måste jag packa garn och stickor och... Vad allt tror ni att jag behöver med mig? Dator, surfplatta, två smarttelefoner, laddare, penna och papper (förstås!), kameran, vattenflaska, nötter att knapra på och vad mera? Och det här allt kan nog inte rymmas i min stickkorg. Det känns som om jag måste släpa med mej halva bohaget. 
Ajjo, jag måste nog komma ihåg att ta ut kontanter också. Inte för att jag ska köpa garn precis, nejdå, inte jag alltså, men... ja, det är alltid bra att ha åtminstone lite kontanter på sig. Räcker 20 €?

Inga kommentarer: