måndag, februari 19, 2018

Kunglig frukost

I morse bjöd morfar i huset på kunglig frukost, nygräddade plättar. Mums!
Lyxigt värre på sportlovets första dag! Våra gäster blev glada och åt med god aptit innan de återvände hemåt via grannstaden där de träffade lilla M och hennes föräldrar.
På eftermiddagen hade vi middagsgäster för att få slut på resterna från igår. Det finns fortfarande massor av mat kvar eftersom den äldsta och den yngsta inte tog nånting med sig hem igår kväll. Morr! 
Å andra sidan, nu behöver ingen laga mat här på ett tag.

Morfar i huset har för övrigt varit duktig också på annat sätt än att steka frukostplättar. Han har fyllt och tömt diskmaskinen hela tre gånger idag. Själv har jag suttit framför datorn nästan hela dagen, men några stickade sockvarv har jag nog hunnit med.

- Du snarkar, muttrade morfar i huset i morse.
- Nähä, det gör jag int alls, försökte jag få fram med näsan täppt. Hoppas att det inte utvecklar sig till nånting värre, som gör att jag måste avstå från morgondagens roligheter.

1 kommentar:

Hoffmans Design sa...

Så got Mums. Kram Hoffmansdesign.