tisdag, februari 13, 2018

Sjuk mage

- Va, var Inge på sticklägret från tie till sex, frågade min lillbrorsa av vår hulda moder i söndags. Mamma gav förstås ett jakande svar och berättade för brorsan att mina arbetsdagar brukar vara en till två timmar längre än det där. Han himlade sig. Men vad ingen av dem vet är att jag idag slutade tidigare och imorgon har sovmorgon, så inte blir det några överlånga dagar här inte. Och nästa vecka, då är det ju sportlov. Jihaaa. Jag har inte ens kollat vad det blir för väder, för det kvittar när man har sin stickning eller virkning.

Aj, aj, aj, det kniper i min mage och det är morfar i husets fel.

Han har bakat så goda rågsemlor, nej, alltså inte fastlagsbullar, utan frallor. Förstås måste jag ju smaka på en. Smöret smalt på den varma semlan och det var så gott, så gott, så då måste jag ju bara smaka på en till. Och sedan bara en riktigt, riktigt liten en...

Aj, aj, aj, nu har jag sjuk mage.
Men tänk om jag ännu skulle ta en liiiiten, pytteliiiten en...

Inga kommentarer: