onsdag, juni 11, 2008

En bit på...

... väg har jag hunnit från den blåa provlappen. Ärmarna stickade jag så här långt igår under matchen Sverige-Grekland. Satt mitt emellan far i huset och äldsta ättelägget. Såg inget av matchen annat än Sveriges två mål när de gick i repris. Jag hade nämligen inte glasögonen på mig! Såg enbart stickningen och då gick det ju bra, blev inget fel i ribborna så att säga! :)
Och ja, jag vill ha bägge ärmarna stickade först. Vill inte ha ett UFO där endast en halv ärm saknas för att plagget skall bli färdigt. Dessutom är det bra att sticka båda ärmarna samtidigt. Då blir de garanterat lika.
Lite ovant att sticka med fyrans stickor efter att ha hållit på med grövre, som 6:an och 7:an.

Igår köpte jag knäppen. Det står visserligen i mönstret att en tryckknapp skall räcka till den stickade svarta väskan. Men efter diskussion i affären Mettemarit kom vi till det, som jag från början tänkte mig, dvs en tryckknapp. För att få stadga blir det två istället för enbart en. Få se om jag hinner dona den färdig idag eller om det kommer en massa annat i vägen.

Inga kommentarer: