torsdag, juni 12, 2008

Knäppt...

... var det här, för nu är den svarta väskan färdigt donad. Steg upp klockan 5 i morse och satte igång. Visst blev det snyggt med stora korsstygn i samma färg och garnkvalitet som tröjan? Dottern var jätteglad och nöjd med sin accessoar. Stickad i Sandnes Fritidsgarn med sexans rundsticka, tvättad en gång i 40 grader och nu då donad och knäppena isydda. Modellen fanns ursprungligen i tidningen Moda nr 6/2005 s. 47.


Tänk att jag kunde sy korsstygn. När jag var liten och vi hade handarbete i folkskolan fick jag aldrig korsstygnen att bli till något. Det var för svårt att räkna ut var nästa nålstick skulle komma upp. Tyckte jag på den tiden... Tror dock att mor min har sparat något försök till broderad duk?

Knäppt var det ju nog att köpa fyra knäppen istället för enbart de två som behövdes. Rodnande måste jag erkänna att jag trodde kartan med fyra knäppen innehöll endast två. Jag hade inte kollat baksidan! :)

Inga kommentarer: