onsdag, februari 04, 2009

Nytt på gång - Uusi neule

Sent på lördagskvällen (31.1) satte jag upp en ny stickning. Eftersom det eventuellt är en födelsedagspresent är det bäst att tillsvidare vara lite hemlig med projektet ifråga.
I varje fall använder jag garnet Mambo från Novita, färg mörkblå. Det är 70% ylle och 30% akryl, så det borde inte vara för stickigt. Garnet inhandlade jag redan i höstas med röd lapp som ni ser. Nu kommer det då bort från mitt stora garnlager. Och det är bra för far i huset påstår att vilken skåpdörr han än öppnar så möts han av kassar fulla av garn. Tror ni det är sant? :)
Åttans stickor, så det borde gå fort.
Min vana trogen har jag börjat med ärmarna. Det är bra att sticka dem på samma gång, för då är chansen att de blir likadana större än om jag skulle sticka en igången.Som vanligt är jag jätteivrig då jag börjar på något nytt. Så i söndags steg jag upp redan klockan halvsju för att få sticka. Igår höll jag faktiskt på till halvtvå på natten för att det är så roligt. Nu behövs inte mycket till så är ärmarna redan färdiga. Jippii!
Som ni ser är det flätmönster som gäller.

Uusi projekti käynnistyi myöhään lauantai-iltana. Ehkä tuleva synttärilahja? Lankana: Novitan Mambo, tummansinistä. Ostettu jo syksyllä punaisella hintalapulla. Hyvä saada sitä pois lankavarastostani. Mieheni jo valittaa että jokaisessa kaapissa tässä talossa on lankakasseja. Voiko olla totta? :)
Puikot no 8, joten työ etenee nopeasti.

Inga kommentarer: