tisdag, april 28, 2009

På caféet

Yngsta sonen och undertecknad beslöt att ta det lite lugnt på eftermiddagen idag innan vi åkte hem och tillredde maten. Bilen var parkerad nära caféet och vi gick in och tog oss lite dricka och en godbit. När jag frågade var han vill sitta, svarade han:
- Inte i närheten av det där Marthamötet i alla fall, och nickade med huvudet mot caféets innersta rum.
- Nähä, svarade jag och tog en hastig titt i riktning mot det glada och ivriga sorlet.
Smuttande på min smoothie insåg jag plötsligt att det är ju tisdag idag och då var det ju stickcafé på gång. Ååh, den som ändå kunde vara med...

När vi skulle gå fick sonen bilnycklarna för att kunna avlägsna sig före mig och jag tittade in bland alla stickande damer. Det var roligt att hälsa på där, titta på de flitiga händernas verk. Vi utböt också tips om garnreor, nya affärer osv.
Och bestämde att jag skall delta med dem i Parken i Lovisa på KIP-dagen den 13.6. Vi måste ju överträffa borgåborna! :)

Inga kommentarer: