onsdag, februari 24, 2010

Reafynd - Netistä tilattu

Reafyndat har jag gjort, men inte garn utan böcker.

- Du borde nog köpa en bok som heter Sticka mindre, sade dottern i går då hon fick se mig bläddra i böckerna. Tsss, säger jag, som inte hinner sticka så mycket jag skulle vilja. Hur som helst. Böckerna är underbara. Sticka mera innehåller en massa tips och råd och exempel på olika sticktekniker. Rowans bok Knitting goes large är också fin. I dag anlände senaste numret av Interweave Knits. En tidning jag fick i födelsedagspresent av dottern. Hon är alltså inte alls så avogt inställd till mitt stickande i alla fall. :)


Näitä ihania kirjoja oli alennuksessa netissä. Oli vaan pakko osta! :) Ja tänään tuli Interweave Knits-lehti. Tytär on tilannut ja antanut synttärilahjaksi. Minä kiitän.

4 kommentarer:

MarieE sa...

Då har vi samma bok-smak:)
Äntligen är paket på väg till dig.
Trevlig helg!!

Inge sa...

Tack! Hoppas att du också har en fin helg.
Så bra med samma smak. Har du stickat något från dem än?
Oj, nu blir det spännande... paket på väg...

Anna sa...

kul med reafynden! :) för min del blir det mest virkning och korsstygn men försöker lära mig att sticka också. har sååå mycket mönster så det svämmar över snart, men ingen tid... tänk om man kunde köpa den på rea också...

Inge sa...

Ja, jag vill också köpa tid på rea. Varje vår efter att ha överlevt årets termin tänker jag att nästa år skall jag minsann trappa ner och jobba lite mindre. I april - maj tar kursplaneringen vid och plötsligt har jag fyllt kalendern igen... Men så länge jag älskar mitt jobb går det ju bra.

Reafynd är bra, men lite hemskt är det att ha tillgång till hela världen via nätet och kunna plocka ut just det man vill ha.

Att lära sig sticka tar sin lilla tid. Huvudsaken är att man börjar med något mindre och lättare projekt. Redan med räta och aviga maskor åstadkommer man snygga saker.