måndag, april 26, 2010

Buss-stickning

Förra veckan var det buss som gällde för mig. När man åker buss kan man ju passa på och jobba lite med händerna samtidigt. Förutsatt att man inte börjar må illa förstås.
Min buss-stickning, lade jag upp för en vecka sedan 19.04. Den ser ut så här:
För att få kvalificera sig som buss-stickning måste mönstret vara relativt lätt, så man inte tappar bort sig. Arbetet får inte heller väga för mycket, annars finns det risk för att man inte orkar släpa det med sig. Och så föredrar jag rundstickor i bambu. Om man har långa stickor kan det hända att grannen får sig en och annan törn. Sånt är ju inte bra i bussen. Om en dryg vecka är det igen buss som gäller för min del. Få se om den här stickningen då är färdig. Jag kanske hinner börja på en ny? Eller så får jag fortsätta med det spanska bandgarnet och se vad det blir.

2 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Hejsan
Busstickning - det var nytt! Fast jag släpar med mig stickningen då jag vänar på buss eller i andra väntrum. Jag har aldrig stickat med rundstickor, men har nu ett mönster till kofta, där det står rundstickor. är det svårt!
Ha en bra tisdag kväll!
Kram
/Ulla

Inge sa...

Hej!
Tack!
Rundstickning är lätt och riktigt skönt för då slipper man sidsömmarna. Själv använder jag i det här fallet rundstickorna för att de är lättare att hantera i bussen. Stickar helt vanligt fram och tillbaka på dem.