måndag, april 05, 2010

Fart på virknålen - Virkkausvauhtia

Snart är helgen över och jag har inte behövt baka en endaste påsktårta. Det var väl bra? Har istället fått vara gäst både på fredagen och igår på söndagen. Totalt lat har jag inte heller varit för i fredags på förmiddagen virkade jag ihop en liten boahalsduk i härligt rosa färg. Önskegåva för en 11-åring?
Halsduken är lättvirkad för den består endast av luftmaskor och fastamaskor. Och vilken tur att jag har ett litet garnlager att ösa ur på helgen när inspirationen slår till! Kom ihåg och säg det åt far i huset när han nästa gång får en plastkasse full med garn i huvudet när han öppnar övre garderobsdörren. :)
Nåja, jag har röjt upp i garderoben och har nu två stora plastlådor fulla med garn istället.
Modell: Virkad flickhalsduk, modell 67 från Novitatidningen Kevät 2007
Garn: Palma från Novita färg nr 503
Åtgång: 78 g
Virknål: Nr 8, plast

Malli: Tytön virkattu lenkkihuivi, malli 67 Novita Kevät 2007
Lanka: Novitan Palma väri no 503
Menekki: 78 g
Virkkuukoukku: No 8, muovi

Pitkäperjantaina virkkasin tämän huivin. Unelma pienelle tytölle? Ainakin hän sai tämmöinen synttärilahjaksi.

Inga kommentarer: