fredag, april 23, 2010

Halvsocksbytet

I kväll när jag kom hem från Helsingfors var jag rätt mosig i huvudet och trött efter en lång dag och en kort nattsömn. Men ni skulle sett vilken fart det blev på mig, då jag såg det gröna jiffykuvertet som väntade på databordet. Paket, hurra, kan det finnas något trevligare? Förstås rev jag genast upp paketet och provade den underbara sockan, som passade precis.

I paketet fanns det blåvita garnet, underbara strumpstickor av Knit Pro nummer 2½, ljuvligt gott te från Tehörnan i Umeå. Ja, alltså jag måste ju genast smaka. Lite synd tycker jag om Emma som rivit ut två sidor ur sin bok Sock Innovation. Ett stort TACK till Dig Emma för en jättefin socka och ett härligt paket.
Nu gäller det då för mig att ta itu med den andra sockan. Skall bli spännande.

Inga kommentarer: