onsdag, juni 23, 2010

KYH 23

Huh,huh. Det här KYH börjar ta på. Alltid bara börja på nytt och på nytt. Nu vill jag ha saker och ting färdiga. Basta. MEN nu är det snart över med startandet och jag kan koncentrera mig på slutförandet. Tänk om jag skulle få stress av min fritidssysselsättning? :)
Hur som helst. Dagens påbörjade projekt höll på att sluta tokigt. Så här såg det ut när jag hade knutit upp härvan:
Rejält tilltrasslat eller hur? Fick skjuta upp det här med några dagar innan jag fick ett så här stort och fint nystan till stånd i dag:
Eftersom jag inte vet annat om det här än att det är trikåmattrasa och väger 446 g, fick jag pröva mig fram med olika virknålar och fastnade för nummer 8. Och äntligen, äntligen kunde jag starta:
KYH nr 23, en korg? en skål? en? Jag vet inte förrän jag virkat lite. Skall bli spännande att se! :)

KYH no 23, trikoomattokude (oikea sana?) en tiedä milloin eikä mistä hankittu. Jotain pitäisi tietysti tästäkin tehdä, mutta 446 g... hmm...

Inga kommentarer: