lördag, juli 28, 2012

KYH 7 valmis - färdig och smygvirkning

Uj, vad fort tiden går och jag hinner inte med allt jag vill göra, ska göra och måste göra. Blääää! Just nu har jag ännu 9 KYH-projekt på gång och fattar inte hur eller när jag ska hinna med dem. Till råga på allt har jag tappat bort ett KYH-början och en virknål samt lånat ut min åttans nål och kan därför inte slutföra KYH-projekt nr 12. Suck! Måste väl köpa nya?

I måndags fick jag i varje fall färdigt en liten virkad duk, KYH nr 7, egentligen ett mellanlägg. Hade ju tänkt virka många, men, men, igen råkade jag ut för garnbrist! :)
Beskrivningen till den här duken gick i textform och jag hade lite svårigheter att hänga med. Är ju faktiskt mera van att virka enligt bild, dvs mönsterrapport eller heter det diagram?

Modell: Virkat mellanlägg, modell 4, Moda 4/2009
Garn: Fiskargarn, rest
Åtgång: 12 g
Virknål:

Täys paniikki päällä! 9 KYH-projekteja jäljellä. :(
Maanantaina (23.7) valmistui KYH no 7, pieni kateliina. Lanka ei valitettavasti riittänyt kun tähän yhteen kappaleeseen.

Malli: Pieni kateliina, malli 4, Moda 4/2009
Lanka: Kalalanka, jäännös
Menekki: 12 g
Vkoukku:

En sådan här liten rest med garn blev kvar från det här projektet!

- Skulle det inte vara bättre om du hade en smygflaska istället, frågade yngsta sonen i torsdags när jag berättade för honom om min smygvirkning. Ja, alltså nu handlar det inte om smygmaskor, utan om att jag smyger mig till min virkning mitt på dagen så fort tillfälle ges, det vill säga när far i huset försvinner ur huset. Ser han mig virka mitt på dagen ger han mig en massa order och sånt vill jag inte höra när jag är ledig. Nej, då vill jag ju virka! :)

I torsdags gjorde jag ändå ett tappert rensningsförsök på förmiddagen. Men efter att ha blivit svårt myggbiten, bromsbiten, myrbiten och brännässlad gav jag upp och smög mig tillbaks till min stickfåtölj.
Skönt att far i huset höll på att rensa diken på trädesåkern och inte visste vad jag höll på med! :)



Inga kommentarer: