måndag, juni 03, 2013

Tre och nittio

I lördags var vi bjudna på skumppafest. Det var ett litet tack för att jag hjälpt med både CV och ansökningsskriften samt peppat inför arbetsintervjun. Bra att hon fick jobbet så far i huset och jag fick oss en gemytlig lördagskväll.

På väg till festligheterna åkte vi via en affär. Vi tänkte att det kunde vara bra att ta med sig lite saltigt som förning. 
- Vi ska int ha nånting, sa far i huset uppenbart nervöst när jag dröjde vid tidningshyllan. Han tänkte säkert på de fem skyhöga tidningsstaplarna här hemma på matsalsbordet. Verkar som om nån kreativ har varit på jakt efter inspiration. :)
- Nej, nej, svarade jag och log ljuuuvt. Och det var innan jag fick syn på den här för tre och nittio.

Självklart måste jag ju bara ha den. Kesän ihanat käsityöt! står det ju på pärmen. Alltså Sommarens underbara handarbeten. Hela 27 olika modeller, som följer med på ett skilt ark. Dessutom är tidningen trevlig att läsa också och innehåller smarriga recept. Nu just är dock min köksinsats lika med noll. Testar inget nytt och hoppas alltid att nån annan i huset ska ta itu med maten. I morgon ska jag på jobb. Det blir lunchmöte så då kan jag lugnt skippa maten! 

Jag vill också vara vid vattnet och jag vill också ha en sådan där väska. Undrar vem som skulle laga en sådan åt mig?

Här ännu ett axplock bland modellerna. Det lönar sig absolut att investera tre och nittio!



Inga kommentarer: