måndag, augusti 05, 2013

- 30%

- Dom hade garn i S-market för - 30%, sa min svägerska i lördags för en vecka sedan.
- Va då för garn? Sockgarn? Bomullsgarn? Luddigt garn?
- Ja' vet int'. Ja' förstår mej int' på sånt. Ja' borde kanske int' ha sagt nånting, svarade hon och kastade en ängslig blick på sin lillebror.


Klart att jag som så sällan är i affärer måste få information, inte sant? Men inte åkte jag iväg till S-market i stan den lördagen (27.7), inte heller på söndagen. Nej, det gick ända till förra måndagen (29.7) innan jag åkte till S-market och det för att köpa mat och inget annat. Ja, det trodde ni och far i huset! Nåja, han visste överhuvudtaget inte riktigt var jag befann mig då eftersom jag hade förlöpt hemmet.

Mitt garnradarsikte gjorde att min kundvagn automatiskt körde iväg till korgen med garn för - 30%. Tacka svägerskan för det. Och så började jag lassa i min vagn. Huh! För att inte riktigt skämma ut mig i den lokala mataffären var jag förstås tvungen att gömma garnen under tomater, gurka, sallad, grönsaker och bröd. Snart såg man knappt en endaste liten garntåt en gång och jag kunde lugnt fortsätta med mina matuppköp.

Det började lite oskyldigt med fyra nystan Hanko i en grön nyans. Måste ju bara ha dem till... hmmm... ja, till vad? Men, min stickväninna har ju massor av Hanko och roliga projekt för det garnet, så...
Tyvärr fanns det bara ett gult nystan kvar. De gråa nystanen vet jag vad jag skall göra av. De ska kombineras med...
... de här rosa nystanen. För övrigt så bläddrade jag häromdagen i lite olika mönstertidningar i jakt på den stora inspirationen, som fortfarande lyser med sin frånvaro. Hittade en så härlig spetsstickad pläd just i Hankogarn, men till den behövs 1 600 g, alltså 16 nystan i samma färg och det har jag ju då inte. Hmmm... men nej, jag behöver INTE mera garn!

Fast lite virkgarn kan ju alltid vara bra att ha, inte sant?
Kunde också tänka mig ett annat plädprojekt med ränder i sicksack i olika färger, men de här sex Usva-nystanen räcker nog inte till det heller. Kan jag faktiskt ha köpt för lite garn?
Tror att det skulle bli snyggt att randa med svart, men idag är det för hett att ta itu med sådant och snart är min semester slut, så...





1 kommentar:

Monica sa...

Hahahaaa.....
jag fick ett gott skratt!


Ha det bra
Monica