torsdag, januari 02, 2014

Kalas på rester

Min vilda framfart i köket fortsätter. Idag bjöd jag på en av familjens stora favoriter, Fina skinkpajen, och blev samtidigt av med julskinkan.
Receptet hittade jag redan år 1981 i det årets Köksalmanack, som jag fick till julklapp 1980. Antar att mina anförvanter var lite oroliga för hur jag någonsin skulle klara av hushållet och att laga mat, därav julklappen. På något sätt måste det ju ha klarat sig för alla fem barn har blivit vuxna och far i huset har inte ännu tynat bort på grund av mitt köksarbete. Med betoning på ännu. Inte sagt att jag kommer ut i köket sedan när jag har mitt hobbyrum färdigt inrett och i bruk. Då smyger jag nog mig dit, stänger dörren och sjunker ner i stickfåtöljen och är tyst som en mus så ingen hittar mig. Kommer fram först när någon ropar att maten är färdig!


Inga kommentarer: