onsdag, februari 19, 2014

Långsamt som kvällsskyn

Att jag kan vara långsam, på tok för långsam. Verkar som om jag inte får någonting alls ur händerna.
Långsamt som kvällsskyn blev dessa sockor färdiga. De påbörjades den 16.11.2013 och i måndags fick jag dem färdiga alltmedan jag satt i en timmes tid i min bil och väntade på far i huset. Ja, se karlar!

Till saken hör att jag lider av SSS = Second Sock Syndrome = den andra sockan blir aldrig färdig!
Verkligt synd för det är ju bra att ha såna där projekt på gång, som jag just kan ta med mig när jag ska iväg med far i huset. Projekt som inte kräver alltför mycket räknande och inte innehåller mönsterrapporter.

Ursprungligen var ju de här sockorna ett buss-stickningsprojekt på väg till och från Tammerfors. Samtidigt ville jag ju bli av med lite restgarner. Men jösses så lång tid det tog för mig att få detta par sockor färdigt. Så plan A = att det skulle bli en hemstickad julklapp gick i stöpet. Nå, det är en födelsedag på kommande i söndag, så...

Randningen har jag gjort alldeles själv och det var ju lite spännande att se om restgarnen skulle räcka till. Hälarna är svarta, vilket inte syns på fotot.
Modell: Ett par alldeles vanliga herrstrumpor
Garn: 7-bröder och Oi villasukka (det gröna) från Novita
Åtgång: 158 g
Stickor: Nr 4

Inga kommentarer: