tisdag, juli 29, 2014

Gallervirkning

Puuh, för tillfället är jag helt renons på idéer och har faktiskt ingenting för händer. Skulle verkligen ha behövt en liten stickning idag på sjukhuset i grannstaden då jag var med min mor på hennes årskontroll. De var 45 minuter försenade och dessutom var vi i enlighet med min mammas önskan ute i extra god tid. Jag funderade på det igår, men orkade inte lägga upp en sockstickning fastän det kliar i fingrarna att börja med det nya sebragarnet. Det var lite för svettigt för mig. Ja och så tömde vi ju ännu lite i det gamla och plötsligt var det redan sen kväll. Dessutom skulle jag faktiskt nu vilja bli av med lite UFO:n. Det är bara det att ett av dem är stickat i luddigt garn, så...
 

Förra veckan fick jag dock den otroligt smarta idén att jag skulle återknyta bekantskapen med gallervirkning. Sagt och gjort. Jag letade upp garn och virknålar och satte ivrigt igång. det här skulle bli en grann oval duk.
Längre än så här kom jag inte innan jag rev upp alltihop. Suck.

Inga kommentarer: