måndag, november 10, 2014

Syndigt gott

Idag borde jag ha haft sovmorgon. Märk väl borde! Redan före klockan åtta var jag uppe. Min lediga dag har gått åt till tvätt, disk och slavarbete i firmans kontor. Nu börjar jag bli lite rastlös för jag vill ju sticka. Vad annat ska man använda sina lediga dagar till?

Igår var det farsdagslunch här hos oss med alla barn på plats utom minstingen som för tillfället bor i vårt västra grannland. Också min mamma var bjuden på mat och hon hade med sig köttfärsbiffar samt len och god potatismos.

Nästyngsta sonen tillredde Syndigt god porterstek och oj vad vi åt. Själv behövde jag endast fixa en chokladtårta till efterrätt.
Allt det där försvann och ändå var vi inte flera än åtta personer vid bordet.
Undrar var sonen har fått sina talanger ifrån. Själv är jag mera som en kratta i köket.


Dagen till ära var bordet festligt dukat. Svärdottern undrade om vi redan firade jul, men servetterna är ju gula!

Inga kommentarer: