fredag, januari 30, 2015

Min lycka är gjord

Jaa, så trodde jag i måndags, att min lycka är gjord. Hittade nämligen den här boken
när jag hade packat upp en flyttlåda. Hurra, 20 modeller enbart för män. Tur att jag inte hittade nån ny liknande bok i lördags.

Och i den boken finns just det här tröjmönstret som jag skulle vilja sticka av Lehto-garnet. Men ack, ack, säg den lycka som varar. Nu har jag tre nystan för lite garn. Hur är det möjligt? Hur kan jag ha för lite garn? Och det finns inte längre kvar samma färg i Robin Hood i Gammelby. Nu måste jag bege mig ut på garnjakt, inte bra, inte alls bra. Tänk om jag hittar en massa annat intressant garn...

För övrigt kan jag tipsa er om att Hemmets Journal nummer sex, som kom ut igår, har 8 sidor stickextra där bland annat den här fina tröjan med mönstrat ok ingår.

Och nu måste jag kanske göra som min mamma gjorde i natt, det vill säga sticka ända till klockan 03:00. Huuu, jag lovade nämligen åt dottern att mitt nuvarande projekt skulle vara färdigt i morgon. Hur kunde jag vara så dum?





Inga kommentarer: