måndag, februari 23, 2015

Hinner inte med

Hjääälp! Jag hinner inte med. Knappt hade jag hunnit köpa Simply Crochet nr 27 innan det var dags för nästa nummer.
I lördags kunde jag sms:a stickväninnan och berätta att nu fanns den här tidningen att köpa. Och förstås måste jag ju själv också ha Simply Crochet nr 28.

Och tidningshögarna bara växer och växer...
Digert och påskglatt innehåll.

Den här skulle ju vara trevlig att virka. Jag har något gammalt gult blandgarn som kanske skulle passa och så får näbben bli svart i stället. Låter väl bra?
Snart är påsken här och visst behövs lite söta äggvarmare då?

Egentligen var det den här tidningen jag skulle ha från tidningshyllan och inget annat. Men det är ju inte mitt fel att det plötsligt finns följande nummer av Simply Crochet, eller hur? Datatidningen är ju jobb och lite fritid måste man ju få ha, inte sant?

Nu borde nog någon reda upp i tidningshögarna. Jag har gjort ett tappert försök, men så var stickväskan i vägen och så fick jag för mig att jag bara skulle sticka ett varv och så blev det ett varv till och så ännu ett och plötsligt hade jag glömt allt om tidningshögar...

Igår fick far i huset de här fina gladsockorna av sin svärmor. De sitter precis på foten och hälen är tillräckligt lång och bred. Hups! Nu glömde jag en viktig sak, om ni är stickerskor får ni inte se på de här sockorna för så säger min mamma! :) Far i huset är så nöjd att nån ser till att hans fötter hålls varma när frun slarvar med sockstickandet.





2 kommentarer:

Annie sa...

Vilken tur du har som har råd att köpa handarbetstidningar:) Själv är jag sjukskriven och har inte råd tyvärr. Det är verkligen något jag saknar; det är verkligen något speciellt med att bläddra i en ny tidning fylld av idéer och inspiration. Jag får nöja mig med att läsa handarbetsbloggar...

Inge sa...

Jo, jag är lyckligt lottad än så länge.
Tur att det finns en massa gratis mönster på webben. Och jag borde nog nöja mig med det och sluta köpa tidningar...