söndag, mars 22, 2015

Birgit

Nu har igen två män försvunnit härifrån huset och jag passar på att stjäla till mig en kort stund framför datorn. Ute är det nu moln, men jag hann fånga solen tidigare idag. Brrr! Kyligt är det med. Inte läge att lämna mössa och vantar ännu.

Förra veckans onsdag, dvs den 12 mars fick jag ännu en disktrasa färdig.
Garn: bomullsgarn från loppis, dubbelt
Åtgång: 32 g
Stickor: Nr 4
 

Utan min mor som redde ut mitt garntrassel, så skulle nog den här disktrasan aldrig ha blivit av. Hon satt faktiskt halva natten och petade, förde över och under, fick upp knutar och kunde till sist nysta två fina garnbollar åt mig.
Där ser ni, jag klarar mig inte utan min mamma!

Och nu, nu ska jag kolla lite på en UFO-stickning som jag påbörjade den 22.3 år 2011. Börjar väl bli hög tid att få den tröjan färdig? I princip saknas ett halvt framstycke och ett bakstycke, så det ska väl inte vara totalt omöjligt? Om jag nu inte bara river upp alltihopa...

Inga kommentarer: