lördag, april 11, 2015

Utspänt

Ett av mina evighetsprojekt har efter påsken fått ligga utspänt på en brottningsmatta. Och den mattan är min och ingens annan, så det så. Eller egentligen mattorna för jag har två likadana och alla karlar i huset är ute efter dem. Men nej, de är mina och superbra att ha just när det är dags att spänna ut alias blocka. 
Den uppmärksamma läsaren kan till och med urskilja att jag nu har såna där riktiga blockningsnålar för det här jobbet. Köpte dem i höstas då jag var iväg med stickväninnan till grannstaden på specialkväll för stickerskor och virkerskor. Ett synnerligen bra köp måste jag säga. Skulle dock behöva en låda till av de här blockningsnålarna.

Nu är alla delar färdiga. Hipp, hipp, hurra! Klokt ser det inte ut, men... vad gör det när jag tack vare svärdottern kom på att jag kan virka ihop delarna istället för att sy. Och se det gjorde jag igår. Nu återstår endast ena sidsömmen, lite virkning i ena kanten (eget påhitt), sy i knappen och fästa alla garnändar. Nån som känner sig extra inspirerad och vill ta över det här projektet?
Själv ska jag nämligen iväg till min hulda mor och träffa min kusin samt hans dotter. De är på besök från västra delen av landskapet.



Inga kommentarer: