fredag, maj 15, 2015

YES box

- Va ska du med den där, frågade minstingen i lördags då vi besökte Tokmanni efter att ha sett på häftiga bilar.
- Öh...
- Säg int att det har något med garn att göra.
- Ja, öh, jag behöver ju en ny låda för alla restgarner.
- Ha, ha, den där kommer inte att räcka, sade han snusförnuftigt.

Nå, kanske den inte räcker, men jag kommer åtminstone en bit på vägen. Jag har tröttnat på att gå igenom alla kassar i jakt på restgarner. Nu finns de snart samlade alla på samma ställe och då är de lättare att hitta. Hoppas jag i varje fall.
- Nu kan du sticka roliga sockor, konstaterade min mor. Kanske det ja, vem vet. Men allting här lär nog inte vara sockgarner.

Lådan rymmer endast 31 liter. Grundtanken är förstås att det inte ska bli mera restgarner än det. Få se om det lyckas. Nu borde då någon börja sortera lite, men jag har inte riktigt inspiration just nu.

Igår gjorde jag förresten ett vetenskapligt experiment. Jag har nämligen läst så mycket på så många olika ställen om hur hälsosamt det är med stickning och virkning. Så jag satte mej ner och stickade och efter en timme mätte jag mitt blodtryck. Och se på sjutton, mätaren visade 123/84. Det ni! Borde förstås ha tagit trycket före också, men det tänkte jag inte på då. Det brukar vanligtvis ligga på 130/82-84. Nästa gång ska jag kolla trycket då far i huset retar gallfeber på mej! :)

Och ifall ni nu vill veta vad min morgondag består av, så blev det färd till grannstaden österut. Och jo, jag vet att man ska handla i hemstaden, men här finns ingen Clas Ohlson...





Inga kommentarer: