onsdag, juli 08, 2015

Ute på stan

Idag har jag varit på god lunch ute på stan i trevligt sällskap. Det är härligt att vara i stan på sommaren och se många turister samt träffa östnylänningar i förskingringen.

En välförtjänt efterrätt intogs på Tuhannen Tuskan kahvila (fritt översatt Tusen plågors café). Namnet kommer sig av att det i tiderna var svårt för ägarna att klara sig genom paragrafdjungeln och få alla tillbörliga lov för att kunna öppna och bedriva caféet. I dagens läge är nog det mest plågsamma att välja bland alla godsaker. För att nu inte sedan tala om alla tesorter. Här ser ni tekannan ovanpå den fina tekoppen. Och jag drack gott grönt te med citron. Mums.
Det var roligt att träffas och utbyta senaste nytt och få sig en hel del goda skratt.

På handarbetsfronten inget nytt för eftermiddagen gick åt till att uppdatera mig om händelser på FB. Hade inte loggat in där på de senaste tre veckorna. Måste antagligen skärpa mej lite grann nu. Men sommarlov betyder mindre nätnärvaro. Så är det bara.
Dagen avslutades med ett besök hos min mamma, som fick 400 gram, 4 färgranna nystan med sockgarn, lite dill och lite bröd. Det sista var onödigt för hon hade själv bakat så gott jästbröd. Och jag fick kanten. Mums! Bara godsaker dagen lång.

Inga kommentarer: