tisdag, september 08, 2015

Ett osannolikt par

Ja, alltså nu talar jag förstås inte om de nygifta. Låt vara att de är ett osannolikt rart och samspelt par, men mitt uttalande kan kanske betraktas som jäv?

Och inte talar jag heller om far i huset och undertecknad. Låt vara att vi har varit gifta i 35 år och det är ett under i sig för ett mer omaka par får ni allt leta efter! Men vad gör det när vi står enade sida vid sida när det riktigt gäller. Och ja, har överseende eller snarare förståelse för varandras olikheter.

Nej, vad jag talar om är förstås ett par sockor, vad annat?
Osannolikt nog så stickade jag ett par sockor på en vecka! Det är hör ni vänner, rekord för mej. Började 1.8 och fäste trådarna den 7.8. Jippiii!
Osannolik är också färgen på de här sockorna. Och här gick det inte alls att få till randningen, för det kom helt överraskande färger ur de gröna nystanen.



Modell: Ett par helt vanliga damsockor
Garn:
Mellanraggi från Järbo Garn

Åtgång:
100 g

Stickor:
Nr 3

Riktigt trevligt att sticka med lite annat garn än de inhemska Novita-garnerna. Och som sagt, löpte bra undan. Tänk om jag alltid skulle orka vara en så "snabb" sockstickerska. Vanligtvis brukar jag ju tröttna när den andra sockan kommit halvvägs. Tråååkigt att sticka två likadana, juh! Men inte går det an att värma endast en fot, ack, nej.

Osannolikt nog är det här det enda projekt jag slutförde under hela augusti månad. Nåja, kanske ändå inte så osannolikt med tanke på den allvarliga släng av startitis, som jag drabbades av.
Oj, oj, oj, undrar om det finns något botemedel för den sjukdomen?


Inga kommentarer: