måndag, september 07, 2015

Fortsatt svagsint

Ack, ack, nu mår jag inte bra utan är fortsatt svagsint. Huuu! Tror att det med det snaraste måste bildas en sorts Anonyma garnmissbrukare-grupp. Det är som om jag inte har någon karaktär alls, men så lealös kan jag väl inte vara? Försöker trösta mej med en av mina vänners kloka insikt:
- Men om du njuter så av garn, om det är din passion, så varför skall du förneka den?
Ja, ja, varför? Men ändå...
Ja, alltså jag är som sagt fortsatt svagsint.

Veckoslutet kom och gick i rasande tempo. På lördagen var jag ute halva dagen och det var riktigt skönt. Träffade en hel drös med hindersbybor på förmiddagen och senare på dagen en massa mc-killar. På kvällen var jag helt allena hemma och det kändes så konstigt att jag faktiskt satt och såg på en film på tv UTAN stickning! Det ni!

På söndagen hann jag besöka en konstverkstad (det var ju Konstrundan under veckoslutet) innan jag körde iväg till vår östliga grannstad med minstingen som passagerare. Som vanligt var det hans ärende vi skulle uträtta och som vanligt skulle jag inte köpa nånting alls. Ja, och så lovade jag förstås att inte köpa garn. ;)
Och det gick ju lätt att lova för inga garnaffärer är i princip öppna på söndagen...


.... men det finns ju annat man kan köpa :)

Så från Prisma plockade jag på mej den här vackra buketten. Suck! Ack, ack, två sticktidningar och två virktidningar. Och den ena dessutom på tyska! Och det klarar jag nog inte. Ännu ska jag kanske tillägga. Bäst att vi fort får en kurs i tyska i Mi så jag lär mej.

Den engelska virktidningen var sommarnumret, men det gör inget för där fanns så här vackra mönster. Ack, ack att jag inte visste om detta mönster före bröllopet! Det här smycket skulle nog ha slagit en och annan med häpnad, inte sant? I den här tidningen finns också mönster på vackra virkade sjalar, men jag har ju redan två andra sjalbörjan, så...

På hemvägen var jag in ett hastigt varv i Tokmanni efter lite kattmat och....

... ja, ja, jag måste ju bara köpa tre nystan med Nalle-garn förmånligt. Tur att minstingen väntade i min bil, annars vet jag inte hur det skulle ha gått! :)
Plastkorgarna är från Clas Ohlson, sex stycken sex liters för 9,99, som hittat, inte sant? Min avsikt är förstås att få ordning på diverse småkrafs som ligger lite här och där nuförtiden. Nån som frivilligt anmäler sig som sorterare?

Och eftersom jag är svagsint, så gör jag ju galna saker och det gjorde jag under fredagskvällen...

... ytterligare ett nytt projekt på gång. Suck, men jag ville ju bara pröva på en lite annorlunda socka med flätor i skaftet. Inte klokt!

Men i kväll/natt blir det ingen sockstickning längre för jag ska krypa ner mellan lakanen så jag orkar upp imorgon och iväg till huvudstaden. Ha det gott, mina vänner!





Inga kommentarer: