onsdag, oktober 14, 2015

Armband

Nu har jag gått och blivit med armband. Det skedde igår och idag mitt på dagen tog jag det i bruk.
Tänk om jag blir hysterisk nu? River iväg på långa promenader? Den har satt 7 500 steg som mål, undrar om jag borde höja det till 10 000? Ska kolla imorgon hur många steg det blir med en halvdag på jobbet.
Och nej, jag tänker INTE ha på mej armbandet i natt. Jag vet redan på ett ungefär hur jag sover, så det så.


Fick ett sms ikväll från stickväninnan B. Vi åker inte till Tammerfors den 14.11. Buuuäääh, men nu kan den äktenskapliga friden fortgå i det här huset då jag kan delta i 60-års kalaset. Måste erkänna att en tyngd föll från mina axlar nu när jag tack vare väninnan kom till ett beslut. Tack, tack. Hon sköter snällt avbokandet också.
Nu kan jag istället träffa Jörn Donner livslevande i stan före kalaset. Men vill jag träffa honom? Det är nog klen tröst jämfört med mässan...


Nu ska jag sätta upp ett nytt julrött stickprojekt, med rätstickning och pyttelite mönsterstickning. Hoppas att armbandet skulle ge extra utslag för flitigt stickande, men misstänker att det nog inte räknas. Det är nog bara stegen som duger. Kan jag vandra fram och tillbaka i huset? Hur många tror ni att blir nervösa då?

Inga kommentarer: