måndag, oktober 12, 2015

Hösttips

Nä, förstås kunde jag inte sova i natt. Vaknade flera gånger och försökte trassla mej ur diverse drömmar om allt möjligt mysko. Nu vet jag förstås inte om det var Tammerforsresan som spökade eller om det var den 600 sidor tjocka boken?
Ikväll tänker jag lägga mej med visselblåsaren Edgar Snowden. Tror inte att det heller är speciellt bra för skönhetssömnen.


I lördags när jag var iväg till mataffären hamnade jag där igen, det vill säga framför tidningshyllan. Och jag såg min hand sträcka fram fingrarna och ivrigt gripa om den här:
Och i all vänlighet så skall jag nu dela med mej av tidningens fem hösttips i slarvig översättning av undertecknad:

1) En vacker filt
Plocka upp ditt pågående filtprojekt och sticka det färdigt. Du kanske hinner bli klar till jul.


2) Lämna bomullen
Nu är det dags att gräva fram ylle och alpacka från ditt garnlager


3) Gosiga tofflor
Du klarar inte oktober utan ett par gosiga tofflor/tossor.


4) Torgvantar
Med torgvantar har du varmt om händerna och kan ändå fortsätta virka.

5) Tänk framåt
Bäst att påbörja julprojekten redan nu så du hinner få dem färdiga i tid.


Smarta tips, inte sant? Nu skulle det då gälla att följa dem också. Fast om det ska bli disktrasor i julklappssäcken så måste ju nog bomullsgarnen ännu få bli kvar, inte sant?

Att jag alls köpte tidningen beror på den här lilla sötnosen:
Den här förpackningen följde med tidningen som gåva.
Dags att gräva fram virknålen och för första gången i mitt liv, pröva på en amigurumi.

Inga kommentarer: