onsdag, december 23, 2015

Julhälsning

Uppsittarekväll eller snarare natt. Jag väntar nu på att degen för semlor (frallor) ska jäsa så jag kan sätta igång och baka. Blir sent i natt... Gäääsp! Så går det när planeringen är dålig. men Lasse Kronér lär hålla mej sällskap.

Har ännu tre julklappar, minst opaketerade, köket ostädat osv... Men det gör inget för jag har nog varit så elak att julgubben inte vågar sig till mej ändå. 
- Det är rätta takter, sa en dam på torget åt mej idag.
- Man ska stå på sig. Strunt du i julgubben.
Tjaa, får väl försöka göra det då.

Vårt kylskåp är nu proppfullt med godsaker och jag mår redan smått illa då jag funderar på att äta av allt det där... åååh nej... Det får räcka med lite fisk, potatis och lite kålrotslåda. Fast så vill jag ju ha sallad, köttbullar, skinka, bondost och jag vet inte allt vad... ack, ack.

Och tidningen kom inte idag. Snyft, snörvel och många fula oskrivbara ord för postens klåpande! GRRRR! Har skummat igenom den digitala versionen, men det är ju inte riktigt samma sak...

Och nu, nu blir det julfrid här på den här bloggen åtminstone för imorgon. Sen vet man ju inte! 

HA EN RIKTIGT SKÖN OCH FRIDFULL JUL!
 

Inga kommentarer: