måndag, mars 21, 2016

En lila höna

- Hjääälp, garnet tar slut, hojtade jag förskräckt igår kväll då jag satt och virkade för brinnkära livet.
- Det är ju bra, fick far i huset fram mellan alla host-, nys-, och fräsattacker.
Vaddå, bra? Jag måste ju få färdig min virkade pannlapp och då måste jag få garnet att räcka till. Punkt slut!

Nå, färdig blev den, men sista stjärtfjädern blev gul istället för lila. Alternativt kunde hon ju ha varit utan stjärt, men vi ska ju vara snälla nu så här inför påsken, inte sant?

Modell: Hönsgrytlapp, modell nr 8 i Kauneimmat käsityöt nr 2/2016
Garn: Anchor Style Bamboolo från Coats, det gula och det röda är rester från 7-bröder, Novita
Åtgång:  66 g
Virknål: Nr 4
 
Jag hann alltså endast med ynka två grytlappar, den här och Höna-Pöna, under grytlappsfestivalen. Tjaa, vad kan man säga? Att jag har haft mycket jobb? Varit alldeles för lat? För okoncentrerad? Det sistnämnda kanske är sant för i torsdags lade jag upp till en ny disktrasestickning, som nu ivrigt väntar på mej. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska göra härnäst: Sticka färdigt den påbörjade babyoverallen? Eller disktrasan? Eller varför inte virka en tupp, som grytlapp? Inte ska väl hönorna behöva vara helt ensamma heller?


Blogg 100/21

Inga kommentarer: