fredag, april 08, 2016

På fullaste allvar

Ja, alltså jag tar verkligen mitt jobb på allvar. Och det till den grad att jag idag körde extra in till stan och kopierade en del av materialet jag ska ha till morgondagens kurs.

Och inte nog med det, jag for vidare till grannstaden österut för att kunna göra ett studiebesök i en garnaffär. Det är att ta sitt jobb på fullaste allvar, inte sant?
Far i huset hade dock lite svårt att förstå:
- Heter inte kursen Handarbetsresurser på nätet?
- Ja, det gör den.
- Varför måste du då iväg och se på en garnaffär? Den är ju inte ens på nätet.
- Nå, just därför förstås. Tänk om nån frågar nånting om den och jag inte kan svara!
- Men du kan väl inte känna till landets alla garnaffärer heller?
- Nä, nå det kan jag inte förstås.
Men hej, jag jobbar ju på det! Fast det får ni absolut inte avslöja för far i huset! :)



Hacke är för övrigt tillbaks nu och det med besked. Varje morgon sitter han och trummar i den gamla telefonstolpen. Däremellan smaskar han i sig godbitar från den upphängda nätpåsen.


Blogg 100/39

Inga kommentarer: