söndag, april 24, 2016

Söndagkväll

Utanför fönstret kryper skymningen närmare, regnet faller och vemodig längtan sitter i mitt bröst. 

Och den är tyvärr inte ensam där för influensan verkar ha kommit tillbaka. Näsan rinner, halsen ömmar och hostattackerna avlöser varann om jag talar lite mera. Oj, nej, jag har inte tid att vara sjuk nu. Byrån har fått komma in från garaget och den har jag putsat. Nu skall den flyttas in i hobbyrummet och sedan, ja sedan får jag börja fylla lådorna med garn. Men i nedersta byrålådan kommer lite andra lådor, en låda full med sytråd och den där svarta lådan, som jag fick av mamma. Jobbet att fylla lådorna får dock vänta till i morgon. Ikväll skall jag koka lite vatten och kanske ta Finnrexin, alternativt tullar jag lite whisky från barskåpet. Men schh... säg inget åt far i huset för flaskan är hans!

Hacke har också haft bekymmer i kväll för han har ropat och ropat där utanför. Månne han har tappat sin kompis?

Märks det förresten att han är favoritmotivet nummer ett just nu? :)


Blogg 100/55

Inga kommentarer: