söndag, maj 22, 2016

Naturbilder

- Nu har jag nånting åt dej, ropade far i huset glatt häromsistens då han kom hem.
Oj, vad kul, kanske jag skulle få nya liljekonvaljer? Jag skuttade glatt upp från datastolen och rusade honom till mötes.
Men vad nu då? Inga blommor, inget annat heller.

- Här ska du få, sa far i huset och räckte sin gamla Nikon-kamera åt mej.
- Nu har jag bilder åt dej, fortsatte han glatt.

Så jag pluggade i kameran och överförde fotona och....

Nej, nej, usch och fy, såna här bilder bryr jag mej inte om.

Nej, bevare mej väl. Den här vill jag inte möta.

Tacka vet jag fågelbilder, här samsas fiskmåsen, storspoven och tofsvipan på samma åker.

Och här har staren hittat en fet daggmask, som minsann kommer att mätta ungarna i holken i grannbyn.

Hector orkar inte bry sig om staren utan rullar runt i sanden och njuter av värmen. Katten är en hon, men fick namnet Hector för att svägerskan var tvärsäker på att det var en han! Men så var det nu inte. Vi lämnade henne kvar åt unga husbonden för hon är en fenomenalt bra jägare. Och hon har dödat huggormar. Huuu! Modigt gjort.

Alla foton på den här sidan är tagna av far i huset och han gav mej lov att sätta ut dem. Så det så!



Blogg 100/83

Inga kommentarer: