tisdag, januari 31, 2017

En ask

Nåja, nu vill jag höra fanfarer, pukor och trumpeter, stora ovationer och känna varma ryggdunkningar. Jag klarade det! 

Tänka sig, inte ett endaste ett garnnystan har jag handlat nu i januari. Visst är det en bra början på året, eller hur? De stora reorna har ju dundrat på, men jag har envist sett åt ett annat håll.
Jag har faktiskt inte köpt garn sedan den 9 december förra året! Och då köpte jag enbart för att mitt svarta garn tog slut och jag ville ha den svarta sjalen färdig. Snart har jag alltså varit på två månaders garnbantning. Det skall väl firas, men hur?

Det är nog bra att jag inte har köpt mera garn, för jag har ju inte gjort av med så mycket av den varan heller. Jag har endast hunnit få två saker färdiga nu i januari, ett par sockor och ett par pulsvärmare.  Och till dem gick det endast åt 200 gram garn.

En så här fin ask fick vi till julklapp förra året.

En ditt och dattlåda med intressant innehåll: Strumpstickor, hand-nagelkräm, vidare fanns här choklad, men den har någon ätit upp och så fanns här 91:ans seriealbum. Tror ni att far i huset har någonting emot om jag far iväg med den här asken/lådan? Han behöver den knappast?

Nu måste jag börja plocka ihop mina papper inför morgondagen. Det skall vara kurspapper och mötespapper och... ja, jag vet inte allt vad. Håll tummarna så att jag hittar allting, som jag tror att jag behöver! :)

Inga kommentarer: