tisdag, februari 28, 2017

Det kliar

Häromsistens då jag kom hem från jobbet sparkade jag av mej kängorna, slet av mej rocken och dråsade ner på köksstolen hoppandes på ett ben medan jag drog av mej strumpan.
Far i huset såg förskräckt ut inför denna energiska hemkomst.
- Vad är det?
- Det kliar, stönade jag medan jag intensivt krafsade under fotsulan.
- Snälla kan du hjälpa mej?
- Jo, vänt lite, sa far i huset och försvann med blixtens fart in i tvättrummet.
- Men, protesterade jag och fattade ingenting.

I rödaste rappet återvände far i huset med en...

... skurborste! Just precis en skurborste, som han lade på golvet framför min fot. Och jag som hade sett hur han ömt tog min kliande fot i sin famn, höll den i sina varma händer och smekte min fotsula. Ack, ja! Alltid kan man ju drömma...
Och inte kan jag väl direkt klaga heller för skurborstemetoden var riktigt effektiv.

Inga kommentarer: