fredag, juni 09, 2017

Lite motvilligt

Idag har jag gjort det, lite motvilligt, men jag var helt enkelt illa tvungen. Jag fick nämligen en förfrågan på e-posten igår om jag kan hålla 12 lektioner datakurs nu i höst. Och hur skulle jag kunna svara på det om jag inte gjorde det, alltså fyllde i min kalender?

Och nu har jag då gjort det, fyllt i min kalender, lite motvilligt. Det ser på något sätt så skönt ut när dagarna är tomma, som om jag skulle kunna göra vad som helst och ha all tid i världen. Att ha en så här full kalender kan ju göra vem som helst knäsvag. Tur att det här uppslaget är från oktober månad. I september har jag nämligen kvällskurser tre gånger i veckan. Puuuh! Till all tur dock endast i tre veckors tid. Och trots att det nu ser så här fullt ut i kalendern, så kan jag trösta er med att det finns alltid kurser, som inte blir av så då kan det bli luckor här, kanske. :)
Men då gäller ju frågan: Har jag planerat alltför dåligt?

Ser ni förresten hur jag har färgkodat de olika kurserna, så det skall bli lättare att uppfatta dem med en enda blick. Ja, och så ser ni att jag har en hederlig gammaldags papperskalender. Konstigt av en datalärare, inte sant? Kanske jag i höst tar mej i kragen och använder en elektronisk? Men, tja ursäkta mej, jag tycker att det går snabbare att skriva in saker i papperskalendern än i den elektroniska. Jag måste nog skärpa mej, inte sant?

Och på riktigt gör det inget att min kalender är så full. Jag älskar mitt jobb. Far i huset tycker att jag nu ska lägga mej i hårdträning, så att jag orkar i höst. Det ligger nånting i det där. Men om han skall bli min personliga tränare kommer det att sluta med katastrof!

Vädret har för övrigt varit perfekt för innejobb. Om molntäcket lättar och solen tittar fram ska jag nog sätta mej på balkongen och sticka. Jag fick nån sorts fason i natt på mönsterdiagrammet till mina två stycken! Excel är fantastiskt! Hoppas nu bara att jag och programmet har räknat rätt. :)

Nu skall jag sätta på en maskin med tvätt och sedan är det stickning, som gäller.
Ha nu en riktigt skön fredagskväll!



Inga kommentarer: