måndag, juli 31, 2017

Så duktig

Oj vet ni, idag känner jag mej så präktig och duktig. På hela två månader har jag INTE köpt ett endaste ett nystan med garn. Eller nåja, det blir ju faktiskt ännu längre sedan jag kom hem med garn senast. Det trodde ni inte om mej, va? Ändå har jag fått veckovisa garnnyhetsbrev där man lockat med det ena garnet förmånligare än det andra. Men se, jag har lite karaktär ibland.

Idag har jag också trollat fram världens snabbaste jordgubbstårta.
En plåt med rulltårta delad i fyra delar. På med jordgubbar och grädde på varje botten och simsalabimsala, så var tårtan färdig. Kan det enklare bli? Knappast.

Vi har nämligen haft gäster här idag: Dottern och dotterdottern. Den lilla sov så skönt på min arm. Ren och skär lycka, som jag igen lever länge på.

Och nu ska jag gräva fram mitt tyska lexikon och så ska jag småningom iväg på en liten kvällssits och prata främmande tungomål.

Inga kommentarer: