söndag, september 03, 2017

Flaggpunsch

I lördags för en vecka sedan hann jag ju iväg och hälsa på min hulda moder. Då kom jag hem med en flaska!

Närmare bestämt en flaska Flaggpunsch.
- Int kan du ha punschglas utan punsch, konstaterade hon glatt. Hon, den raringen hade varit alldeles själv tillsammans med den yngre lillbrorsan till den statliga monopolaffären och fick tag på den sista flaskan punsch. Gissa om jag blev rörd. Jag hade ju vunnit punschglas och nu kommer även de i användning.

Idag har jag också varit och hälsat på min hulda moder. Det har ju gått några dagar sedan senast, så...
Idag kom jag också hem med en flaska, men nu av ett helt annat slag. Hur skulle jag klara mej utan min hulda moder? Det skulle nog gå på tok med mej.

Igår kväll försökte jag fånga aftonrodnaden på bild, men det ville sig inte riktigt, för jag borde ha gått ut på och försökt få fri sikt mot himlen.

Vad jag däremot lyckades fånga var en rödskimrande Lurvinge.

Nu önskar jag er alla en riktigt bra start på den kommande veckan.
Själv ska jag börja undervisa på allvar inkommande vecka. Få se hur det ska gå efter sommarpausen. Nu just känner jag mej alldeles tom i huvudet. Det känns som om jag har glömt allt, som har med datateknik att göra...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju så bra att du har luftat och tömt ditt huvud, nu kan du börja från början alldeles nytt igen. En alldeles ny fräsch början. Och Lurvinge i solnedgången är en fin aftonrodnad.

Inge sa...

Tack! Och du har alldeles rätt. Det gick riktigt bra med ett tomt huvud! :) Även om vissa saker idag var repetition, så ja, kursdeltagarna hade också glömt bort det ena och det andra. Jag hade för övrigt förberett mej så väl att nu har jag material färdigt till följande gång i oktober. Inte illa, eller hur?
Tänk att sedan på söndagskvällen bara ta fram kurspapiren och så på måndagen iväg och undervisa. Men nu, nu blir det till att förbereda veckans resterande kursgånger. Och nästa vecka börjar hela åtta nya kurser! Då gäller det att hålla tungan rätt i mun och ordning på kursmaterialet, så inte nybörjarna får repeterarnas papper och vice versa.