tisdag, november 21, 2017

Och en verkligt fin måndag

Dagarna rinner iväg med rasande fart här och det är så mycket och så roligt. Igår var det en så verkligt fin måndag. Jag var iväg till grannkommunen och höll undervisning där. Vi satt inomhus och hade det skönt medan snöfallet tilltog utanför.

Här hemma väntade lilla M och hennes mamma. Ljuuuvligt besök, som gör att jag orkar hela veckan. Lilla M och morfar i huset hade verkligt kul när de lekte med Pingu. Hon skrattade så hon nästan kiknade.

Lite överraskande kom jag hem från kursen med en fin gåva.

Handgjorda ljus från Tammerforsmässan! Så fina och precis min färg.
- Dem ska du bränna, sa dottern och först hajade jag lite till. Sen insåg jag ju att hon hade helt rätt. Ljusen ska förstås brännas.

Äkta finländskt hantverk à la Puukettu. Ett stort tack till mina kursister.

Idag skulle jag ha kunnat sjunga En helt ny värld, för så här såg det ut i morse då jag steg ut på trappan.

 
Jag kunde ju förstås ha sjungit Snön vräker ner också.

Och nu, nu mina vänner ska jag försöka förkorta en text, som i min iver blev alltför lång. Suck! Hur ska jag klara det? Jag vill ju bara stupa i säng, så jag orkar med morgondagen. GÄÄÄSP!

Inga kommentarer: