fredag, november 24, 2017

Svart besök

- Kom hit med kameran, sa morfar i huset i söndags i dov befallande ton.
- Men jag ska...
- Nu kommer du hit genast med kameran.
Suck! Fanns inte så mycket annat att göra än lomma iväg med kameran och placera den i hans utsträckta hand.
- Vi har fått gäster, sa morfar i huset.
- Vaa, vardå, hur, när, frågade jag oroligt.
- Schhh, svarade han där han stod på balkongen tillsammans med Lurvinge och Tufsen. De båda katterna gick stolt och kråmade sig. Mellan verserna morrade Lurvinge dovt och länge.

- Kom, se där i tallen, viskade far i huset.
Och se på sjutton. Vi hade svart besök i söndags!


Vem det riktigt var som besökte oss vet vi inte. Bra dock att våra katter för en gångs skull försvarade sina revir.

Nu, nu ska jag sitta ner och kanske sticka, så jag får pröva den där mönstergrejen, som jag berättade om igår. Eller borde jag kanske virka lite julpynt istället? Men då blir det ju inte mycket till garnbantning precis.
Jag borde egentligen baka och tvätta och... 
Men äh, det orkar jag inte med mera ikväll.

Ha nu ett riktigt fint veckoslut!

Inga kommentarer: