tisdag, januari 30, 2018

Gottigotti

Nu är klockan mycket igen och jag längtar till bädden. Ber om ursäkt för att mitt inlägg igår uteblev, men jag var så trött att jag helt enkelt stöp i säng för klockan 23. Och bra så, för i morse var jag igen tidigt uppe och jobbade på. Åtta lektioner på en dag är riktigt lagom lång arbetsdag ska jag säga.

Det mest underbara då jag återvände hem igår vid 21-tiden, var att morfar i huset hade kokat korvsoppa. Åååh, som jag har längtat efter soppa och nu fick jag då äntligen sådan till kvällsmat. Det var första gången han riktigt själv har kokat soppa från grunden och inte enbart öppnat en ärtsoppsburk! Han insåg några saker, som jag brukar säga:
a) Det tar lång tid att skala och tärna rotfrukterna
b) Det är svårt att koka en liten soppa.

Ikväll när jag kom hem vid 20-tiden stod morfar i huset och stekte plättar. 
 
Gottigotti! Så middagen ikväll bestod av uppvärmd soppa och nystekta plättar till efterrätt.

Visst lever jag ett lyxliv, inte sant?

Fick höra att Nya Östis varit med i kvällsnyheterna i TV. Det missade jag tyvärr, så jag fick gå till Arenan och kolla in den decimerade redaktionen på måndagsmöte.

Och nej, tyvärr, det blir inget stickande ikväll heller.

Inga kommentarer: