lördag, mars 03, 2018

Stadsgarn

En solig härlig lördag börjar nå sitt slut. Jag har haft riktigt trevligt och till och med hunnit sticka något varv. På förmiddagen var jag ensam hemma och hade sällskap endast av våra två katter.

Mitt på dagen var jag iväg med de två yngsta sönerna och den enas sambo, till grannkommunen på en hamburgare. Och vet ni vad jag hittade i där i butikshyllorna?

Jo, stadsgarnet från Tammerfors. Härligt! Det kan bli många utflykter till grannkommunen härefter.
Men vänta nu... jag får ju inte köpa... buäh!

Ikväll har jag varit på revypremiär! Så rolig, riktigt skrattretande rolig. Och så skönt att få glömma allting och bara ge sig hän och skratta så tårarna rinner. Vet ni, nu skulle jag vilja gå och se den en gång till! Verkligt skickligt revygäng. Tack för att ni orkar bjuda publiken på så mycket glädje. Tänk, redan den 40:e gången.

Inga kommentarer: