torsdag, maj 24, 2018

Så ofokuserad

Åååh, det kvillrar och sjunger i mitt bröst. Jag skuttar omkring, som en liten sädesärla. Nu är biljetterna bokade och stugan hyrd för en vecka. Åååååh, jag kan inte koncentrera mej, så glad, så glad. Jag borde jobba hårt med texter och inte sitta här och blogga. Men det är svårt när allting spritter i mej och jag är så ofokuserad.

Den stora frågan nu: Vad ska jag ta med mej för handarbete? Ska det vara många små? Eller ett stort? Stickning eller virkning? För inte kan jag väl åka iväg på en roadtrip utan handarbete?
Alla förslag mottages med stor tacksamhet!
Enda kravet är att projekten ryms i den fina kassen jag fick av lillsyrran.

Och sedan, ja sedan, så borde jag ju tro på det som de kloka damerna säger på stickcafé. Ett gott råd i tisdags löd så här:
– Börja inte med ett nytt projekt på kvällen, för då blir det svårt att gå och lägga sig.
Nå vad tror ni att den här stollen gjorde igår kväll? Jo, nystade och började virka med femmans virknål...

... och hade följaktligen svårt att gå och lägga sig! Håhåjaaa, när ska jag lära mej?
Idag skall jag dock vara lite lydigare och följa ett råd från samma kloka kvinna. Så nu håller jag på med datorjobbet ända till klockan 18 och sedan, ja sedan får jag äntligen virka lite. Bra med tidtabeller och ordning och reda, inte sant?


Inga kommentarer: