lördag, maj 26, 2018

Söndagsblues på lördagskvällen

Nu är det en stilla, varm och vacker lördagskväll. Och jag har söndagsblues, vemodig känsla. Den yngsta åkte iväg hem tillbaka för någon timme sedan. Egentligen borde jag inte ha den här känslan, för i källaren sitter den äldsta. Han kommer att vara här hela veckan, dels jobba på distans och dels vara ledig på riktigt. Jihaaa!

Åh, sicken fest vi hade igår! Men nej, vi blev alltså inte stupfulla utan vi umgicks och hade det trevligt.

Den yngsta hade varit till Wien på arbetsresa för två veckor sedan och hämtade med sig en massa godsaker:
Våfflor, mandelgodis, youghurtkulor och två påsar fulla av snören. Den ena påsen är redan slut!

Choklad!

En plåtlåda full av kex med motiv från Gustav Klimts tavla.

Idag blev lådan tom! Gissa vad jag ska ha den till nu?

Två flaskor hämtade den yngsta också med sig från Wien. Örtlikören Rossbacher lämnade han här åt mej, som hostmedicin, så nu kommer jag minsann att klara av vinterns förkylningar. Tror ni inte det?
Den mindre flaskan är någonting med päron i. Vi smakade lite igår och det var starkt. Brrr! 
Rossbacher klarade jag av riktigt bra, för det smakade som Jägermeister.
Stort tack för alla gåvor.

Tacolådan som serverades igår tillsammans med grönsallad, var supergod. Tack för middagen.
Efter bastun spelade vi både Memory och TP. Det var riktigt kul, men hur kom det sig att jag oftast kunde alla andras frågor? Sedan missade jag förstås på mina egna.
En härlig fredagskväll tog slut vid midnatt då orken tröt. Tack till alla medverkande.

Idag har jag fortsatt med festandet. Den här gången i den norra grannkommunen. Fint och högstämt.
Intåg med fanorna, här Finlands flagga.

Härliga dekorationer med det som naturen erbjuder. Här får liljekonvaljerna pryda talarstolen.

Men vart tog alla karlar vägen?

Nå, dom sjunger ju i skjortärmarna!

Fin fest då Brofogdas' 300 år firades. Bra program och trevligt sällskap. Tack för det! Tack också för den goda festsoppan bestående av strimlade rovor och morötter, samt potatisbitar, persilja och grädde. Mums!

Och det bästa av allt, jag träffade en kollega från mitt förra yrkesliv. Hon och en annan skulle komma hit på besök redan förra sommaren, men inte såg jag röken av dem då inte. Men nu hoppas jag verkligen att det blir av.

Jag hann hem och vända innan vi åkte iväg och hälsade på min hulda moder. En fin lördag har jag haft. Hoppas att ni haft det också och njut nu av kvällen! Det ska åtminstone jag göra!

Inga kommentarer: